Charakteristika
Stavba je realizována systémem design & build – žlutá kniha Fidic (dodavatel je vybrán dle dokumentace DUR a ten si pak zajišťuje vydání stavebního povolení včetně zpracování potřebné dokumentace. Dodavatel si dále zajišťuje dokumentaci pro realizaci stavby).Tramvajová trať z Osové ke kampusu Masarykovy univerzity v Bohunicích by měla zajistit postupně vzrůstající kapacitní nároky na hromadnou dopravu v oblasti univerzitního kampusu. Obsluha městskou hromadnou dopravou je v současnosti zajišťována trolejbusovými a autobusovými linkami.
Další rozvoj tohoto území se připravuje. Chystá se výstavba studentských ubytovacích kapacit, postupně se rozšiřují služby FN Brno a plánuje se výstavba sportovního stadiónu.
Zvyšující se kapacitní nároky na hromadnou dopravu v oblasti však není dále možné řešit zvyšováním počtu a četnosti stávajících trolejbusových a autobusových linek jak z důvodu kapacitní propustnosti komunikací, tak i z hlediska dopadů na životní prostředí, z těchto důvodů se prodlužuje tramvajová trať.Nová TT 915 m
Úprava stávající TT 454 m
Zastávky: 2 nové + 1 posunutá
(1 podzemní, 1 nadzemní)
Délka nástupišť 65 m
Typ boční a ostrovní
Délka tunelu 650 m
Hloubka tunelu 6–11 m
Doba výstavby 41 měsíců
Jízdní doba: Osová – Nemocnice Bohunice 2,5 minNovostavba tramvajové trati s délkou 915 m začíná dvoukolejným rozvětvením v místě tramvajové zastávky Osová v Bohunicích na stávající tramvajové trati do Starého Lískovce. Nová tramvajová trať je vedena v hloubeném tunelu přes Mikuláškovo náměstí, vykříží ulice Labská a Jihlavská s ukončením úvratí v prostoru před Fakultní nemocnicí s poliklinikou Brno. Součástí stavby je také vyvolaná úprava stávající tramvajové trati v délce 454 m. Na trati jsou dvě nové zastávky „Nová Jihlavská“ a „Univerzita a Nemocnice Bohunice“. Stávající zastávka Osová bude posunuta přibližně o 130 m blíže k centru Brna.
Tramvajová trať je v celé délce navržena samostatně od ostatní dopravy a veškerá křížení s místními komunikacemi a pěšími trasami mimo konečnou zastávku jsou navrhována mimoúrovňově.
Součástí stavby jsou vyvolané úpravy místních komunikací, doplnění pěších vazeb a rozsáhlé přeložky inženýrských sítí.