Důležitý tah silnice 1. třídy I/16 procházel do 10:00 4. srpna 2025 napříč městem Nová Paka a při intenzitě provozu až 20 000 vozidel denně toto město rozděloval a velmi zatěžoval životní prostředí obyvatel. Od uvedeného okamžiku si vydechli nejen Novopačtí, ale i řidiči na frekventované spojnici Praha - Krkonoše. Kompletně nová přeložka silnice o délce 8,5 km má dokončenou a do provozu uvedenou hlavní trasu. Do konce roku bude probíhat dokončení navazujících objektů. Na hlavní trase je 13 mostních objektů, z toho dvě delší estakády (viz fotogalerie). 

Slavnostní akt proběhl na nejvyšší úrovni - za účasti ministra dopravy, ředitele ŘSD, krajského hejtmana, starosty města, zhotovitelů stavby, projektantů a samozřejmě za pozornosti médií. Metroprojekt se na přípravě a realizaci tohoto projektu podílel kompletním zpracováním PDPS (zadávací dokumentace pro výběr zhotovitele) a autorským dozorem v průběhu výstavby. Hlavním inženýrem projektu je Oldřich Havelka. V dějinách Metroprojektu se jedná o dosud nejrozsáhlejší a největší silniční projekt v extravilánu.

Informace o projektu naleznete zde: