Výtvarné umění mělo v pražském metru vždy své místo, od ikonických hliníkových obkladů Jaroslava Otruby na lince A, přes různé plastiky a mozaiky, až po moderní umělecké projekty. Nejinak se v Metroprojektu rodí i nová trasa D. Její jednotlivé stanice se nacházejí v různých fázích přípravy a ve spolupráci Dopravního podniku, Metroprojektu, Národní galerie a arch. Davida Vávry postupně probíhají soutěže na výtvarná řešení. Zatím poslední uskutečněnou soutěží je výtvarné řešení stanice Libuš.

Porota soutěže hodnotila čtyři soutěžní návrhy, se kterými předstoupili Michal Cihlář, Hana Puchová, Jaromír Švejdík a skupina Julius Reichel, Roman Výborný a Roel Jeroen van der Linden. Všichni předložili osobitá díla založená na jejich oblíbených a osvědčených technikách.

Michal Cihlář, český grafik, ilustrátor, fotograf a výtvarník, spjatý s grafikou pro pražskou zoologickou zahradu, založil svůj návrh na technice linorytu a jako motiv si zvolil přírodní památku Modřanská rokle. Porota ocenila především technickou kvalitu a příběh motivu soutěžního návrhu.

Hana Puchová, malířka a ilustrátorka, jejíž nejčastějšími tématy jsou portréty, zátiší a prostředí, v nichž žijí lidé, přinesla do prostoru nástupiště poetickou malbu s motivem divokých hus. Připomněla tak historii této lokality s pověstí o chovu hus již od středověku a husím perem ve znaku Libuše.

Jaromír Švejdík / Jaromír 99, zpěvák, textař, skladatel a výtvarník a spoluautor kultovní komiksové trilogie Alois Nebel, ve svém návrhu také čerpal z motivu krajiny a navíc byl inspirován svým nedávným pobytem v Portugalsku. Vznikl tedy propracovaný návrh v duchu modrotisku. 

Julius Reichel je intermediálním umělcem, který se zabývá tvorbou objektů a malbou. Ve své tvorbě smazává hranice mezi obrazem a objektem. Hravost jeho děl přitahuje pozornost a nutí diváka klíčovat autorova sdělení. A právě tuto hravost přenesl do vítězného návrhu pro stanici Libuš. Spolu s ním se na návrhu podíleli výtvarníci Roman Výborný a Roel Jeroen van der Linden. Tato autorská trojice v soutěži zvítězila a uspěla s návrhem originálních ornamentálních kreseb frézovaných do obkladu a navrhla do prostoru nástupiště a parteru nad stanicí autorské sochy. Návrh vyvolal řadu vášnivých debat a otázek a o to v dnešní době v umění jde. Umění má probudit emoce.

Metroprojekt nyní s vítězem soutěže zahajuje spolupráci na tom, aby vybraní výtvarníci s architektem stanice (Michaela Kulhavá), architektem trasy D (Pavel Sýs) a projektanty stanice nalezli optimální zakomponování soutěžního návrhu do projektové dokumentace stanice Libuš.

Vítězný návrh: