Bezbariérové zpřístupnění stanice metra Radlická

Charakteristika

Realizací tohoto projektu se stanice Radlická stala 48. bezbariérovou stanicí pražského metra. Bezbariérový přístup je navržen pomocí výtahu s nosností 1000 kg (13 osob) instalovaného z nástupiště do povrchového vestibulu.

Umístění výtahu bylo vybráno jako nejvýhodnější, co se týče technických a provozních omezení a ekonomiky stavby. Podařilo se vyhnout složitým technickým úpravám v technickém zázemí stanice v úrovni vestibulu a pod nástupištěm tím pádem také kompletnímu uzavření stanice (stanicí se cca 9 měsíců jednou kolejí pouze projíždělo), avšak opravdovým oříškem bylo přerušení nosných předpjatých nosníků z hlediska technologického postupu a následného statického zajištění prostoru. S ohledem na původní architektonický duch stanice se zachovaly stávající repasované podhledy ve vestibulu vč. modernizace osvětlení, a to i architektonického umístěného po vnitřním obvodu vestibulu při zachování stejné chromatičnosti osvětlení jako původní sodíkové výbojky (3000 K).