Charakteristika
Zpracování projektové dokumentace stavby zpevněných ploch letiště zapadajících do celkového prostorového a funkčního řešení ploch určených pro přistávání a vzlet letadel - plochy D2, D3, navazujících systémů TWY včetně jejich propojení, manipulačních ploch a obslužných komunikací.
Dokumentace pro provádění stavby řeší výstavbu nových a rekonstrukci stávajících letištních pohybových ploch a s nimi související vybavení. Stavba má vazby na stávající pohybové plochy v prostoru mezi prstem C terminálu T2, terminálem T2 a RWY 12/30 a v prostoru mezi výhledovým prstem D terminálu T2 a výhledovou pRWY 06R/24L.
Hlavním účelem stavby je navýšení kapacit pro odbavování a odmrazování letadel. Dalším účelem stavby je navýšení kapacity pojezdového systému TWYs a to druhotně znamená i zvýšení bezpečnosti pozemního provozu A/C i MMP.
Současně s tímto projektem Letiště Praha bude provedena i část předstihové nosné konstrukce železničního tunelu pro trať z budoucí stanice Praha - Letiště Václava Havla ve směru na Kladno (tzv. zaokruhování), v rámci nového železničního spojení Praha - Letiště - Kladno.
Stavba je také koordinována s připravovanou výstavbou Paralelní vzletové a přistávací dráhy pRWY 06L/24R.
V rámci projektu je řešeno zejména:
- Část APN D2 a související provozní plochy včetně jejich vybavení,
- APN D3 a související provozní plochy včetně centrálních odmrazovacích stání (COS 1 a COS 2) a ostatního vybavení,
- Provizorní TWY S,
- Obslužné komunikace,
- Zpevněné plochy a komunikace v zázemí pro odmrazování letadel včetně mostu přes obslužnou komunikaci a vybavení zázemí (inž. sítě), • Odvodnění letištních ploch (dešťová kanalizace čistá a kontaminovaná, splašková kanalizace, vodovody),
- TS 24,
- Produktovod LPH,
- Silnoproudé a slaboproudé rozvody a přeložky,
- Předstihové nosné konstrukce - obslužný tunel (i s ohledem na předstihovou konstrukci železničního tunelu - samostatná akce SŽ),
- Kolektory a včetně přístupového objektu,
- Kabelovody,
- Vizuální navigační prostředky (značení a SZZ včetně ovládání, monitoringu a provozních opatření),
- Oplocení letiště,
- Sadové úpravy,
Na dokumentaci pro provádění stavby „APN D2, D3 a související provozní plochy - 1. část“ bude navazovat dokumentace „APN D2, D3 a související provozní plochy - 2. část“, která bude řešit vlastní APN D2 a s ní související TWY L a TWYs propojující TWY L s TWY M.