Charakteristika
Železniční trať č. 120 spojující Prahu s Kladnem prochází zásadní modernizací. Tato významná investice řeší dlouhodobě nevyhovující stav neelektrifikované jednokolejné tratě, která nedostačuje požadavkům na příměstskou dopravu. Správa železnic s.o. realizuje projekt rozdělený na několik částí, z nichž úsek Praha-Ruzyně – Kladno je nejdelší, měřící 15,3 km. Hlavními cíli modernizace je zvýšení propustnosti tratě, snížení jízdních dob a zkvalitnění bezpečnosti a komfortu cestování.
Pro zlepšení směrového vedení a odstranění propadů rychlosti jsou navrženy dvě přeložky tratě v úsecích Jeneček – Jeneč, délky cca 1,2 km a Pavlov – Kladno, délky cca 4,3 km, umožňující zvýšení rychlosti až na 145 km/h. Projekt dále zahrnuje úpravy stanic a zastávek. Stanice Hostivice a Jeneč nabídne moderní mimoúrovňová nástupiště systémové délky 220 m, bezbariérový přístup pomocí podchodů a nové zastřešení. Vzniknou nové zastávky Malé a Velké Přítočno, stejně jako Hostivice–Jeneček. Naopak stávající ŽST Unhošť bude kvůli přeložce trati zrušena. Pro zlepšení vazeb na veřejnou dopravu jsou v přednádražních prostorech navrženy autobusové zastávky. Stanice Hostivice, Jeneč a zastávka Malé Přítočno jsou navíc doplněny parkovišti P+R. Součástí řešení je nasazení nového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení a instalace systému GSM-R. Tyto úpravy umožní provozování tratě ve výhradním provozu ETCS L2 s benefity, trať bude dálkově řízena z Centrálního dispečerského pracoviště v Praze. Nově je řešeno i napájení netrakčních elektrických odběrů, kdy je v celém řešeném úseku navrženo vedení kabelu 22 kV a systém distribučních trafostanic. Technologická zařízení jsou umístěna do nových prostor, v ŽST Hostivice a Jeneč jde o novou technologickou budovu, na zastávkách o technologickou místnost, která je zaintegrována do objektu přístřešku pro cestující. Pro zvýšení bezpečnosti drážní a silniční dopravy je ve stavbě zrušeno 7 úrovňových přejezdů a 3 jsou modernizovány. Náhradou za rušené přejezdy jsou doplněny objízdné komunikace, silniční nadjezd a podchody pro pěší. Celý projekt přinese zásadní zlepšení železniční infrastruktury s pozitivními dopady na zkrácení jízdních dob a tím i zvýšení atraktivity vlakové dopravy pro obyvatele Prahy a středních Čech.